Het Stappenplan

Het Stappenplan

Het 10.000 stappenplan richt zich op alle activiteiten en gedurende de gehele dag. Want waar we vroeger nog naar de fax moesten lopen, zitten we nu achter de computer voor het versturen van een e-mail. Met al deze nieuwe technologieën brengen we steeds meer tijd zittend door.  

Behalve dat je de stappen kunt registreren geven wij je ook de mogelijkheid om de extra activiteiten te registreren. Zo fiets je bijvoorbeeld elke dag naar het werk of tennis je een keer per week.

Hiervoor hebben wij een registratietool ontwikkeld die activiteiten omrekent naar stappen. Binnen deze tool kun je kiezen uit 3 intensiteitniveaus. Want je kunt gewoon naar je werk fietsen maar je kunt ook voluit op de mountainbike door het bos crossen. Hoe intensiever je sport hoe meer stappen dit oplevert.

Zie hieronder de 3 verschillende niveaus waaruit je kan kiezen:

  • Niveau 1: De hartslag en ademhaling gaan licht omhoog. Je zweet minimaal of niet.
  • Niveau 2: De hartslag en ademhaling gaan merkbaar omhoog, maar je kunt nog met gemak praten zonder buiten adem te zijn. Je gaat zweten.
  • Niveau 3: De hartslag en ademhaling gaan flink omhoog en praten zal moeilijker gaan (diep ademhalen tussen twee zinnen of buiten adem zijn). Je gaat flink zweten.

Als je het registratieprogramma doorloopt zullen we je vragen om je staplengte in te voeren. Dit is nodig om je calorieverbranding, vetverbranding en afgelegde afstand in kilometers correct te kunnen berekenen.

Staplengte berekenen
Het berekenen van je staplengte is heel eenvoudig. Loop 10 stappen zoals in onderstaande illustratie en deel de afgelegde afstan daarna door 10.

staplengte

De uitkomst van dit voorbeeld is 60 cm. Want 6 meter is 600 cm gedeelt door 10 = 60 cm