Welke factoren spelen een rol

Welke factoren spelen een rol als je wilt afvallen

Gezond leven, makkelijker dan je denkt!
Gezondheid wordt bepaald door zo veel factoren, daarom is het niet zo makkelijk om met een eenvoudig model van gezond leven voor de dag te komen. Er zijn in ieder geval wel vijf belangrijke punten die bijdragen aan een goede gezondheid. Als je op die punten je leefstijl bewust verandert, kun je echt meer greep krijgen op je gezondheid.

Medische deskundigen hebben het ons simpel gemaakt door ze in een volgorde te zetten waardoor de eerste letters een nieuw woord vormen. Dat helpt bij het onthouden.

B voor bewegen
R voor roken
A voor alcohol
V voor voeding
O voor ontspanning

Waarom Bewegen?
Bewegen heeft een positief effect op de gezondheid, zowel op lange als korte termijn. Door te bewegen worden spieren en bloedsomloop gestimuleerd. Je lichaam krijgt meer zuurstof binnen waardoor je je beter zult voelen. Het zorgt ervoor dat hart en bloedvaten in conditie blijven. Zet elke dag 10.000 stappen, daardoor wordt je fitter en krijg je meer energie.

Waarom niet Roken?
Het is algemeen bekend dat roken slecht is voor de gezondheid. Het geeft een verhoogd risico op (long)kanker en hart- en vaatziekten.

Waarom matig met Alcohol?
80 tot 90% van de volwassenen drinkt wel eens alcohol. Of alcoholgebruik schadelijk is, ligt niet uitsluitend aan de totale hoeveelheid alcohol die gedronken wordt, maar is ook afhankelijk van het drinkpatroon. Geniet maar drink met mate!

Waarom gezonde Voeding?
Gezonde voeding speelt een belangrijke rol bij je gezondheid. Goede voeding is belangrijk om fit te blijven zodat je lichamelijk actief kunt zijn. Hou je ook aan de 3 hoofdmaaltijden per dag, waarvan het ontbijt het belangrijkste is.

Waarom Ontspanning?
Je werkt hard en je hebt een druk sociaal leven dus redenen genoeg om ook aan jezelf te denken. Een goede balans tussen werk en ontspanning draagt bij aan een betere gezondheid.

Zet nu de eerste stap en bestel hier het Basispakket of online Coachpakket. Je kunt ook een van de onderstaande cursussen volgen bij een van de aangesloten dietisten of gewichtsconsulenten.

Het Strak wandel Plan
Het Strak wandel Plan is een programma van 10 weken. Na een persoonlijk intakegesprek wordt je 10 weken lang gewogen of gemeten. Vervolgens gaan we een uur sportief wandelen. Sportief wandelen in een activiteit, met een lage intensiteit, waarbij met name vet verbrand wordt. Uiteraard krijg je tips en adviezen welke aansluiten bij jouw leefstijl en situatie. Dit programma is inclusief een persoonlijk 10.000 stappenplan.
Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Beweeg je Leven
Beweeg je Leven is een programma van 13 weken. Na een persoonlijk intakegesprek wordt je 13 weken lang gewogen of gemeten. Deze cursus bestaat uit gecombineerde leefstijlinterventies, dat wil zeggen dat we gebruik maken van eet-, bewegings- en gedragsinterventies om in een periode van 13 weken te komen tot een leefstijlverandering.

Er worden leerzame en leuke activiteiten uitgevoerd, zoals o.a. een supermarktrondleiding, kookworkshop en een quiz. Op een interactieve manier informeren we je over het belang van gezonde voeding en voldoende beweging. Uiteraard gaan we ook een paar keer sportief wandelen en krijg je tips en adviezen welke aansluiten bij jouw persoonlijke situatie. Dit programma is inclusief een persoonlijk 10.000 stappenplan.
Maximale groepsgrootte: 12 personen.