De voordelen
DE STAppencompetitie is een activiteit waar nog lang over wordt nagepraat. een stappencompetitie duurt minimaal 4 weken in plaats van 1 dag teambuilding in een hutje op de hei.
de voordelen van de stappencompetitie zijn:
Tijdens de stappencompetitie werken collega’s met verschillende functies en uit alle lagen van de organisatie met elkaar samen. Het verbetert de werksfeer en bevordert de saamhorigheid.
2. IEDEREEN IS GELIJK
Eventuele hiërarchie en vastgeroeste patronen verdwijnen omdat teamleden elkaar beter en op een andere manier leren kennen. Met als positief gevolg: meer begrip voor de ander en dus een betere samenwerking.
3. VERBETEREN VAN COMMUNICATIE
Waar communicatie op de werkvloer soms kan stagneren, voelen de teamleden tijdens de stappencompetitie de innerlijke drive om samen de eindstreep te halen. De stappencompetitie zal het gespreksonderwerp worden binnen de organisatie.
4. ONTSPANNING OP DE WERKVLOER
Door samen plezier te maken, te lachen en op een ontspannen manier met elkaar om te gaan wordt het teamgevoel vergroot. Deze positieve vibe zorgt voor verbondenheid op de werkvloer en zal zorgen voor nieuwe contacten met andere collega’s.
5. MINDER VERZUIM
Vitale medewerkers zijn gezond, zitten vol energie en gaan met plezier naar het werk. Ze zijn bewezen gelukkiger, voelen zich vaker betrokken en halen meer voldoening uit hun werk. Betrokken medewerkers voelen zich verantwoordelijker voor hun werk en voor collega’s. Ze melden zich daardoor minder vaak of minder lang ziek blijkt uit onderzoek van TNO.
6. INVESTEREN IN PREVENTIE LOONT
Elke geïnvesteerde euro in gezondheidsbeleid levert uw bedrijf 2 euro op. (BRON: SER)
Organiseer vandaag nog een stappen challenge voor uw medewerkers.
Raadpleeg ook de website van thuisarts waarom voldoende beweging belangrijk is.
Review
Ervaring Strukton deelname competitie 10.000 stappen
Collega’s in beweging krijgen en met elkaar verbinden, dat was voor ons als Strukton de reden om deel te nemen aan de competitie van 10.000 stappen. Niet eerder hadden we een competitie als deze georganiseerd, dus zou het wel aanslaan bij onze medewerkers? Onze verwachting was dat er ging zo’n tien teams zouden aanmelden, á acht personen. Dan zouden we al heel tevreden zijn, voor een eerste keer. Na de bekendmaking bleek er ineens veel meer animo te zijn dan we van te voren hadden kunnen hopen. In totaal meldden 552 collega’s (69 teams) zich aan. Al gauw merkte je dat de competitie hét gespreksonderwerp werd bij de koffieautomaat, aan de lunchtafel en zelfs in de gangen. Nog voor de competitie van start ging was de strijd binnen Strukton al losgebarsten. Hoe komen we aan zoveel mogelijk stappen? Maar stiekem ook; hoe kunnen we de boel saboteren om nét een stapje meer te zetten dan de rest?